Email:











Ora : 10:57    Data : 09-10-2017 Domeniu: IT
Kaspersky Lab experimentează dolarul informațional ca monedă bazată pe valoarea datelor personale

"Aş vrea să cumpar acest tricou". "Desigur. Îl puteţi plăti cu 3 poze din telefon sau cu 4 conversaţii din WhatsApp." Este o conversaţie cât se poate de reală, desfăţurată într-un magazin din Londra în care singura monedă acceptată este dolarul informaţional (Data Dollar).

Data Dollar Store, magazinul temporar creat de Kaspersky Lab, a făcut vâlvă pe Old Street, în Londra. Clienții s-au înghesuit de la primele ore ale dimineții pentru a obține obiecte exclusive de artă, dar au fost surprinși să afle cum pot fi achiziționate acestea. Apoi, s-au arătat dispuși să dea poze sau materiale video personale ca modalitate de plată, devenind pionierii unei monede, dolarul informațional. Prin intermediul acestui magazin, Kaspersky Lab urmărește să atragă atenția asupra valorii reale a datelor și face apel și la alți jucători să le sprijine eforturile, prin folosirea simbolului dolarului informațional.

Având în vedere că volumul de date personale continuă să crească, utilizatorii ar putea ca, fără să știe, să stea pe o mină de aur, care își păstrează valoarea - indiferent de localizarea geografică sau de influența altor rate de schimb. Lipsa de conștientizare a valorii reale a datelor lor este un obstacol major în a-i face pe oameni să înțeleagă de ce ar trebui să-și protejeze datele, consideră Kaspersky Lab. Ei speră că dolarii informaționali vor atrage atenția asupra acestui fapt și, astfel, vor face mediul online mai sigur pentru toată lumea.

“Vedem dolarul informațional ca o modalitate de a atrage atenția asupra valorii datelor”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky Lab. “Deci, dacă un site oferă servicii gratuite, dar folosește datele utilizatorilor pentru a obține bani, ar trebui să folosească simbolul Data Dollar, pentru a arăta că are loc, totuși, o formă de schimb.”

Kaspersky Lab a demonstrat cum datele, folosite sub formă de monedă, ar putea să funcționeze într-un magazin temporar, deschis pentru două zile în Londra. Magazinul a atras cumpărători nerăbdători să pună mâna pe creații ale cunoscutului artist urban Ben Eine. Inițial, nu părea nimic neobișnuit: căutarea printre produse, alegerea celor preferate și deplasarea la casă, pentru a plăti. Însă, în momentul în care clienților li se solicita plata, aceasta nu avea nicio legătură cu ce conțineau portofelele. În schimb, era vorba de dolari informaționali – noua monedă creată de Kaspersky Lab, care constă în datele personale ale clienților, de pe telefoanele lor: imagini, materiale video sau texte.

David Emm a adăugat: “Uităm ușor ce cantități vaste de date facem publice zilnic. Sentimentul de pierdere, dacă sunt luate împotriva voinței noastre, este mult mai real atunci când cineva ne ia, fizic, telefonul și decide ce date să folosească. Acest efect a fost interesant de explicat cu ajutorul magazinului Dolarul Informațional: Data Dollar Store. Conform unui studiu global, chiar dacă 29% dintre utilizatorii din toată lumea au fost victimele unui atac cibernetic, 39% își lasă dispozitivele neprotejate împotriva atacurilor.

Clienții ar trebui să-și prețuiască datele la fel de mult ca banii din portofele. Dacă au o valoare, oricare ar fi ea, pot fi folosite ca modalitate de schimb sau achiziție. Nu vrem, însă, să rămânem fără nimic, dacă pierdem sau ne sunt furate datele – sau dacă datele pe care le dăm la schimb sunt folosite într-un mod rău intenționat, așa că protecția este esențială.”

Kaspersky Lab este o companie globală din domeniul securității cibernetice, care în anul 2017 aniversează 20 de ani de activitate. Informațiile vaste despre amenințările cibernetice și experiența în securitate IT deținute de Kaspersky Lab se materializează în mod constant în soluții de securitate și servicii pentru a proteja companiile, infrastructura critică, autoritățile guvernamentale și utilizatorii individuali din toată lumea.

Portofoliul companiei include protecție endpoint de top și mai multe soluții specializate de securitate și servicii, pentru a combate amenințările digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejați de tehnologiile Kaspersky Lab, precum și 270.000 de companii client, pe care le ajutăm să protejeze ce e mai important pentru ele. 

Autor: Cristian Pavel

Inapoi

Tel: 021/317.08.66

Info financiar:
Credite imobiliare
Credite nevoi personale
Credite auto
Depozite
Conso.ro


Cuvantul:





 


Copyright 2005, FinMedia SRL. Toate drepturile rezervate.